دنياي بلاكچين
 

محل نگه داري بلاك چين

محل نگهداري بلاك چين‌ها را در اصطلاح «دفتر كل توزيع شده» مي‌نامند. اين دفتر كل براي همه اعضاي شبكه و با جزئيات در دسترس است و حتي حساب، كتاب‌ها براي همه به‌صورت شفاف وجود دارد. اين شبكه در واقع زنجيره‌اي از رايانه‌هايي است كه درستي تراكنش‌هاي صورت گرفته بين شما و طرف مقابل‌تان را تاييد مي‌كنند و پس از تاييد، آن را نيز به بلاك چين اضافه مي‌كنند. همه كدهايي كه براي اجراي تراكنش‌ها در شبكه بيت‌كوين استفاده مي‌شود، به صورت متن-باز هستند و اين بدان معني است كه همه مي‌توانند با استفاده از يك لپ‌تاپ و اتصال اينترنتي تراكنش‌ها را اجرا كنند. با اين وجود اگر خطايي در ارسال درخواست تراكنش وجود داشته باشد، بيت‌كوين‌هاي مربوطه براي هميشه از دست خواهند رفت. به خاطر داشته باشيد از آنجا كه شبكه به صورت توزيع يافته است، هيچ مركز پشتيباني مشتري براي تماس و يا هيچ كس كه بتواند به بازيابي تراكنش‌هاي مفقود يا رمز عبور فراموش شده كمك كند، وجود ندارد.

تمام اطلاعات خريد و فروش شركت‌كنندگان در دفتر معاملات ثبت مي‌شود كه تنها نيازمند امضاي ديجيتال هر معامله‌گر بوده، اين امضا كه مولفه‌اي يكتا براي هر فرد است، به جاي نام واقعي و يا اطلاعات هويتي شما مورد استفاده قرار مي‌گيرد. WAVE، شركتي است كه در حال حاضر تكنولوژي بلاك‌چين را براي كمك به شركت‌ها در پياده‌سازي زنجيره‌تامين خود، ارائه مي‌كند و اين فرايند را كاملاً امن و بدون كاغذ ارائه مي كند. بلاك‌چين در صنايع غذايي از توان بالقوه بالايي برخوردار است، اما براي پيشرفت به تلاش بيشتر نياز دارد. بزرگان صنعت مواد غذايي بايد از بلاك‌چين استقبال كنند و اين فناوري را به راهبردهاي خود بيفزايند. در اين صورت مي‌توان انتظار گسترش سريع آن را در كل صنعت مواد غذايي داشت. شفافيت، بهره‌وري، پايداري و رقابت در صنايع غذايي مي‌تواند با اين فناوري افزايش يابد.

معمولاً شركت‌هاي بزرگ چندمليتي كار تنظيم و دريافت سفارش براي هزاران تن محصول زراعي را انجام مي‌دهند. امروزه در بيشتر موارد، اين فرايند با اتكا به يك واسطه‌ي بومي يا محلي كه تحويل محصول را هماهنگ مي‌كند انجام مي‌شود. هر فروشنده يك نماينده دارد كه اين نماينده از تحويل داده شدن محصولات اطمينان حاصل مي‌كند. از سوي ديگر، خريدار هم نماينده‌اي دارد كه محصولات تحويل‌شده را بازرسي مي‌كند و فرايند پرداخت را انجام مي‌دهد. در اين ميان، مشتريان به شكلي جدي از فناوري بلاك‌چين سود خواهند برد.

شركت آرسنيك از بلاك‌چين براي اثبات مالكيت براي سازندگان استفاده ميكند. هنرمندان مي‌توانند از سيستم براي انتشار آثار هنري ديجيتال استفاده كنند و خود را به‌عنوان سازندگان ثبت‌نام كنند. همچنين مي‌تواند فروش آثار هنري را پيگيري كند، به اين معني كه هر دو خالق و مالك به‌طور دائمي ذخيره مي‌شوند. در صورت تمايل مي‌توان از فردي براي انتقال مالكيت معنوي استفاده كرد، از حق فروش كار بر روي هنرمند و يا نمايش حقوق براي يك دوره معيني از زمان نيز استفاده مي‌شود. براي خرده‌فروشان مستقل، اين نوع امنيت مي‌تواند به‌شدت در كاهش نگراني‌ها نسبت به مالكيت و حتي جلوگيري از ادعاهاي كپي رايت مفيد باشد. با تاريخچه و پيشينه‌اي كه بلاك‌چين براي محصول فراهم ميكند، مشتريان ميتوانند اطلاعات آن را در هر نقطه‌اي از زنجيره عرضه ببينند.

اين موضوع در دنياي بازي يك امر جا افتاده است كه به آن Gold farming مي گويند. از ۲۰۱۷ كه ترون وارد بازار رمزارز شد، يكي از پرطرفدارترين‌ها بوده است. در اين مقاله به شبكه و كاركرد ترون و ارز ديجيتال آن به نام ترونيكس مي‌پردازيم.

صفحه گستردهاي را تصور كنيد كه هزاران بار در شبكه كامپيوتري كپي شده است، سپس تصور كنيد كه اين شبكه طراحي‌شده تا به‌طور منظم به‌روزرساني شود. اطلاعاتي كه در بلوك نگهداري مي‌شود به‌عنوان پايگاه داده به اشتراك گذاشته‌شده و به‌طور پيوسته در حال تطبيق است. پايگاه داده بلاك‌چين در يك مكان خاص ذخيره نمي‌شود، به اين معني كه پرونده‌هايي كه نگهداريمي‌كنند،واقعاًعمومي هستند و به‌راحتي قابل‌تأييدند.

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ ] [ ۱۲:۱۲:۱۳ ] [ شبنم ] [ نظرات (0) ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
مطالب تصادفی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 1
دیروز : 5
افراد آنلاین : 1
همه : 833
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب