دنياي بلاكچين
 

ارز ديجيتال اتر

هزينه گس با اتر پرداخت مي‌شود، اما چون اين رقم بسيار پايين است با آن را با واحد «Wei» نمايش مي‌دهند. بنابراين، مقدار گس پرايس براي انجام عمليات، نسبت به شلوغي يا خلوتي شبكه مي‌تواند متفاوت باشد. در حال حاضر ميانگين گس پرايس مناسب براي تأييد تراكنش، ۲۰ Gwei (يا ۰.۰۰۰۰۰۰۰۲ ETH) است، اما گاهي اوقات كه شبكه شلوغ مي‌شود، اين رقم به‌شدت افزايش مي‌يابد. شبكه">{بلاكچين|رمزارز|بيتكوين|اتريوم|} متشكل از هزاران كامپيوتر در سراسر دنيا است كه از يك دفتر ديجيتال (بلاك چين) نگهداري مي‌كنند. اطلاعات تراكنش‌ها روي اين دفتر ديجيتال نوشته مي‌شود و هر كامپيوتر يك رونوشت از آن را در اختيار دارد.

فراموش نكنيد كه در دنياي بلاك چين و ارزهاي ديجيتال مسئوليت سرمايه هركس با خودش است. بنابراين، ضروري است كه از كيف پول‌ خود نسخه پشتيبان (بك‌آپ) بگيريد تا در صورت حذف‌شدن كيف پول، فراموشي رمز يا خراب‌شدن دستگاهي كه كيف پول روي آن نصب است، بتوانيد مبالغ خود را بازيابي كنيد. تاكنون دسترسي به ميليون‌ها دلار سرمايه تنها به‌خاطر سهل‌انگاري در تهيه نسخه پشتيبان از دست رفته است. كيف پول‌ها اغلب به‌عنوان نسخه پشتيبان به كاربر يك مجموعه ۱۲ يا ۲۴تايي از كلمات انگليسي نمايش مي‌دهند كه بايد آنها را در جايي امن يادداشت كنيد.

پلتفرم اتريوم از تمام ويژگي‌هاي فناوري بلاك چين كه در آن اجرا مي‌شود بهره مي‌برد. با اين كار شخص ثالث از تمامي پروسه‌هايي كه در اين روند شكل مي‌گيرد، حذف مي‌شود. منظور از اين كار اين است كه همه‌ي برنامه‌هاي غيرمتمركز و DAO مستقر در شبكه به هيچ‌وجه توسط هيچكس قابل كنترل نخواهند بود. شبكه‌ي ارز ديجيتال اتريوم از تعداد زيادي كامپيوتر در سراسر دنيا كه از يك دفتر ديجيتال (بلاك چين) تشكيل شده است. اطلاعات تراكنش‌ها بر روي همين دفتر ديجيتال نوشته شده و هر كامپيوتر يك رونوشت از آن را در اختيار دارد. رويكردهاي متمركز به معني كنترل موجوديت واحد هستند، به همين دليل است كه مشكلات فراواني در سيستم‌هاي سنتي وجود دارند.

راه پرداخت بهترين منبع شما براي دانستن هر چيزي درزمينه فناوري‌هاي مالي (فين‌تك) است. راه پرداخت به شما كمك مي‌كند در جريان رويدادها و روندهاي فين‌تك ايران و جهان قرار بگيريد. شما در راه پرداخت مي‌توانيد آخرين خبرها و تحليل‌هاي نويسندگان و تحليلگران ايراني و خارجي را مطالعه كنيد. راه پرداخت يك رسانه خصوصي و مستقل از نهادهاي دولتي و عمومي است و تلاش مي‌كند به‌صورت پيوسته خبرهاي مربوط به كسب‌وكارهاي كوچك و بزرگ فين‌تك ايران را رصد و منتشر كند. پايگاه خبري راه پرداخت داراي مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و بخشي از «شبكه عصر تراكنش» است.

ايده اتريوم به سادگي بيتكوين نيست، بلكه تلاشي براي كدنويسي و اجراي قراردادهاي هوشمند و DApp ها به طور مستقل و بدون تعامل انساني و براي انجام كارهايي ايجاد شده است كه بيت كوين قادر به انجام آنها نيست. درست است كه چنين سيستم‌هايي راحتي و آسايش ما را فراهم كرده و مسئوليت‌هايي را بر عهده مي‌گيرند؛ اما آسيب‌پذيري، نشت اطلاعات و پاك شدن آن‌ها به‌صورت عمدي يا غيرعمدي، از بزرگ‌ترين مشكلات اين نوع سيستم است. يك هكر يا يك دولت مي‌تواند بدون اطلاع شما به داده‌ها و فايل‌هاي شما به صورت كامل دسترسي داشته باشد. همچنين ممكن است با حمله به سرويس مجموعه ثالث يا تحت تاثير قرار گرفتن آن به‌صورت جزئي، فايل‌ها و داده‌ها تغيير كنند، سرقت شوند، نشت پيدا كنند و يا به‌طوركلي از بين بروند. از زبان برنامه نويسي داخلي Solidity براي نوشتن قراردادهاي هوشمند و DApp ها استفاده مي شود. پس از آن، دارايي ارز رمزپايه (اتر) در اجراي اين برنامه ها و قراردادها كمك مي كند.

در اواخر سال 2017 ، با اجراي هاردفورك "بيزانتين" بر روي بلاكچين اتريوم پاداش هر بلوك از 5 ETH به {3|three} ETH كاهش يافت. مجله خبري سكه نيوز در سال ۱۳۹۸ و با تمركز بر حوزه‌ رمزارز و بلاك‌چين شروع به كار كرد. هدف از راه‌اندازي اين مجله، در قدم اول فرهنگ‌سازي و افزايش آگاهي پيرامون حوزه‌هاي مذكور در قالب خبررساني، آموزش و تحليل مسائل روز است. در قدم‌هاي بعدي تلاش مي‌شود تا برترين سرويس‌ها و روش‌هاي كاربردي براي بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي بالاي بلاك‌چين همچون قراردادهاي هوشمند، معرفي و بررسي شوند. تيم تحريريه‌ سكه نيوز در راستاي همين اهداف تلاش مي‌كند تا به‌روزترين اخبار و تحليل‌ها را به‌همراه آموزش‌هاي كاربردي در سريع‌ترين زمان و بالاترين كيفيت ممكن به مخاطبان ارائه كند. محقق بلاك­ چين ميهايلو جليك در مصاحبه اي كه با Coindesk داشت گفت كه پيش از معرفي اتريوم، برنامه­ نويسان مجبور بودند كدهاي پيچيده­ اي بنويسند و نرم افزارهاي پيچيده اي توسعه دهند.

بنابراين مي‌توان گفت كه حداقل تا پايان سال ۲۰۲۰، استخراج اتريوم ادامه پيدا خواهد كرد. توكن‌هاي اتريومي (ERC-20) روي همان آدرس‌هاي اتريوم قابل‌ذخيره‌سازي و انتقال هستند و براي ذخيره آنها نياز به تهيه كيف پول جداگانه نيست. از نظر تئوري روي يك آدرس اتريوم مي‌توان تمام توكن‌هاي مبتني بر اتريوم را ذخيره كرد.

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ ] [ ۰۲:۰۱:۵۳ ] [ شبنم ] [ نظرات (0) ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
مطالب تصادفی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 2
دیروز : 2
افراد آنلاین : 1
همه : 829
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب